عدم تامین معیشت مهندسان آنان را از حوزه تخصصی فاصله می‌دهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از درآمد پایین بخشی از مهندسان گفت: عدم تأمین زندگی و معیشت مهندسان آنان را از حوزه تخصصی فاصله می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: در ماموریت‌هایی که سازمان نظام مهندسی ساختمان در قانون برای آن تعریف شده است؛ ضمانت اجرا دیده نشده و به همین دلیل شاهد بروز تخلفات ساختمانی و همچنین برخی حوادث در این حوزه هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در زمینه مصالح ساختمانی نیز مهندسان و نظام مهندسی نقش چندانی در زمینه کیفیت و چگونگی تولید آنان ندارد؛ اما این بخش در راستای ارتقای کیفیت ساختمان‌ها تأثیر بسزایی دارد و مهندسان باید دقت کنند تا از تجهیزات و مصالح ساختمانی استاندارد در پروژه‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: تولید بتن هم اکنون در استان قم و کشور مشکلاتی از لحاظ کیفیت دارد و شرکت‌های بتن نیز قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوتی بر اساس نوع ساخت و هزینه‌کرد مالک ارائه می‌دهند که ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان به تنهایی نمی‌تواند با تخلفات حوزه ساختمانی برخورد کند و دستگاه‌های دیگری در این حوزه مسئولیت دارند که باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

حجت الاسلام ذوالنوری بیان داشت: در حوزه مصالح ساختمانی و همچنین چگونگی اجرای ساختمان، دستگاه‌های مسئول و مرتبط با امر ساخت و ساز باید با سازمان نظام مهندسی هم افزایی و تعامل لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برخی فرآیندهای ساخت ساز باید تجدید نظر شود افزود: باید تلاش کنیم تا ارائه خدمات مهندسی در عین انجام نظارت‌های لازم با سهولت و به شکل مطلوبی به مراجعان ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از درآمد پایین بخشی از مهندسان در استان قم و کشور ابراز داشت: مهندسان از جمله اقشار فرهیخته جامعه هستند که باید برای ایجاد درآمد مناسب آنان فکری کرد، چرا که عدم تأمین زندگی و معیشت مهندسان آنان را از حوزه تخصصی فاصله می‌دهد.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه ناهماهنگی در پرداختی سازمان‌های مختلف دیده می‌شود افزود: مشاهده می‌شود در برخی وزارتخانه‌ها، پرداختی‌ها متفاوت است و گاهی این تفاوت‌ها چشمگیر است که همین امر سبب بروز تبعیض در بین کارکنان شده و انگیزه آنان را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نظام پرداخت هماهنگ در راستای قرینه سازی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف را دنبال می‌کنیم تا عدالت بیشتری در این بخش بر قرار باشد.
وی از نظام مهندسی قم خواست تا پیشنهادها و موارد مربوط به  موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در راستای ارتقاء عملکرد و کارآمدی این سازمان ارائه دهند تا در زمان بررسی این اصلاحیه در صحن مجلس شورای اسلامی به این مسائل پرداخته شود.

کد خبر 999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =