اهمیت صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان

شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی است که حاوی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان بوده و چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان در آن آمده است که در این ویدیو به اهمیت صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان پرداخته شد.

شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی است که حاوی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان بوده و توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می گردد و در کلیه نقل و انتقالات ساختمانی همراه با نقشه های چون ساخت تحویل خریداران می گردد تا از مشخصات ساختمانی که خریداری می نمایند مطلع شود.

در این شناسنامه چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و نیز ضوابط کیفیت فنی ساختمان قید می گردد.

مالکان محترم در حین اجرای ساخت و ساز باید دقت داشت باشند تا اصولی که در قانون بدان اشاره شده به نحو احسن  طبق آیین نامه های موجود رعایت نمایندو در کل مراحل ساخت و ساز با مهندسان ناظر هماهنگ بوده و از لحاظ کیفیت و مطلوب بودن اجرا و مصالح ساختمانی مورد استفاده از ناظران مربوطه تاییده کسب کنند تا در زمان اخذ شناسنامه فنی و ملکی نتیجه مطلوبی از ساختمان خود داشته باشند.

شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سه نسخه از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می گردد که یک نسخه از آن به مالکین محترم تحویل می گردد تا بتوانند در زمان نقل و انتقالات مشخصات فنی ساختمان را به خریدار معرفی نمایند و یک نسخه نیز جهت صدور دریافت پایان کار تحویل مراجع صدور پروانه ساختمانی می گردد و نسخه سوم نیز در سازمان نظام مهندسی ساختمان نگهداری می گردد.

برای صدور شناسنامه فنی و ملکی مشخصات طراح معماری، طراح سازه، طراح مکانیک،  طراح برق و مهر و امضای ناظر معماری،  ناظر سازه، ناظر مکانیک، ناظر برق و  سازنده در دفترچه اطلاعات ساختمان الزامیست.
 

کد خبر 953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =