تبریک سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم به مناسبت گرامیداشت روز مهندس

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پیامی پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، روز مهندس را  به جامعه مهندسان تبریک گفت.

 در متن محمد صادقی سرپرست این اداره کل آمده است: مهندسان از دیرباز در شکل گیری جوامع و تمدن ها نقش به سزایی داشته و تاریخ پر افتخار ایران اسلامی، مشحون از دانشمندان و مهندسان فرهیخته ای است که پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی این مرز و بوم بوده اند.

پنجم اسفندماه، خجسته زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی و مهندس برجسته تاریخ علم این سرزمین، خواجه نصیرالدین طوسی، روز ملی مهندس نامگذاری شده است،‌ همان شخصیتی که باید از وی به عنوان پایه گذار عصر نوین علم و تکنولوژی ایرانی نام برد.

روز مهندسی،‌ روز پاسداشت خودباوری،‌ ابتکار، ‌خلاقیت و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان ایجاد، ‌توسعه، ‌بهسازی و نگهداری زیر ساخت های کشور است.‌ روز تقدیر از مهندسانی است که در پرتو دانش، مهارت و توان فنی خود، ‌مهم ترین نقش را در عرصه سازندگی ایران اسلامی داشته اند.

شایستگی و توانمندی مهندسان ایرانی، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم در این زمان که به فرموده رهبر معظم انقلاب، در گذر از یک پیچ سرنوشت ساز تاریخی قرار داریم، مهندسان توانمند ایرانی بتوانند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آوردند.

اینجانب فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ نظام مهندسی و مهندسان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.

کد خبر 755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =