پیام تبریک استاندار قم به مناسبت روز مهندسی

استاندار قم با صدور پیامی پنجم اسفندماه روز مهندسی را تبریک گفت.

متن پیام شاهچراغی استاندار قم به شرح ذیل است.

بسمه تعالی

روز مهندس در حقیقت روز گرامیداشت خرد، اندیشه، نبوغ، توانمندی و ابتکار ایرانیان در طول تاریخ است که در رأس این هرم بزرگ، شخصیتی کم نظیر همچون خواجه نصیر الدین طوسی، این دانشمند پرآوازه ایرانی قرار دارد که زادروز این حکیم فرزانه به نام روز مهندس نامگذاری شده است.
امروز جوانان متعهد و با استعداد میهن اسلامی ما در رشته های مختلف علمی به خصوص در رشته های فنی و مهندسی از توانمندی های علمی و اجرایی بالایی برخوردار بوده و پروژه های بزرگی را در طی سالهای پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور طراحی و اجرا کرده اند.
در مقاطع مختلف به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین در سالهایی که ایران اسلامی درگیر تحریم های ظالمانه ایادی استکبار بوده است، این توانمندی و هوش متخصصان و مهندسان این مرز و بوم بوده که در این شرایط سخت به یاری سازندگی کشور آمده و علیرغم همه محدودیت ها مسیر را برای عمران و آبادی در عرصه های مختلف هموار کرده است.
امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه مسئله مسکن و سرپناه است و دولت سیزدهم نیز در این زمینه برنامه جدی برای ساخت مسکن دارد که امیدواریم مهندسان رشته های مختلف در این مسیر دولت را یاری نموده تا با شکوفایی این صنعت پیشران اقتصاد کشور، شاهد خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه و از طرفی نیز شاهد رونق تولید در بخش مصالح ساختمانی و ایجاد اشتغال در این حوزه باشیم.
اینجانب فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و جامعه مهندسی استان، تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور و قم مقدس از درگاه خداوند متعال خواستارم.


سید محمد تقی شاهچراغی
استاندار قم

کد خبر 753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =