ضرورت حفظ انسجام بین مهندسان و تمرکز هیات مدیره برای حل مسائل اساسی

معاون امور عمرانی استاندار قم بر ضرورت حفظ انسجام بین مهندسان و همچنین تمرکز هیات مدیره دوره نهم سازمان برای حل مسائل اساسی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، دکتر محسن بهشتی در مراسم اعطاء اعتبارنامه اعضای هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات دوره نهم این سازمان نظاهار داشت: برگزاری انتخابات کار سختی است و افرادی که در جایگاه هیات اجرایی قرار می گیرند، در حقیقت ایثار می کنند و زحمات فراوانی را متحمل می شوند.

وی گفت: انتخابات این دوره هیات مدیره سازمان به صورت الکترونیکی برگزار شد که با وجود برخی از مشکلات، اما در مقایسه با انتخابات دوره گذشته ،روند رو به رشدی را شاهد بودیم و امیدواریم مشکلات خاص برگزاری انتخابات الکترونیکی شناسایی و برای دوره های آینده مرتفع شود.

بهشتی عنوان کرد: یکی از مشکلات سالهای گذشته سازمان موضوع تصویب تعرفه های خدمات مهندسی بوده که در برخی موارد تعرفه جدید چندین ماه بعد از سال جدید به تصویب نهایی می رسید که در این راستا توافق کردیم؛ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان پیشنهادهای خود را  تا 15 بهمن به کمیته کار هیات چهارجانبه استان ارائه کند و در نهایت با دعوت از گروه های تخصصی تا 15 اسفندماه جمع بندی در این کمیته  صورت گیرد و تا پایان سال تعرفه خدمات مهندسی سال آینده تصویب و ابلاغ شود که در این راستا رویه ما این بوده که پیشنهادهای همگان شنیده تا در فرآیند تصمیم گیری لحاظ شود .

معاون امور عمرانی استاندار قم  در خصوص حواشی ایجاد شده برای مجموعه نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور  اظهار داشت: متاسفانه باید عنوان کرد که انسجام و وحدت لازم در بین سازمان های نظام مهندسی ساختمان و مهندسان در سطح ملی وجود ندارد و همواره اختلافاتی در زمینه تعرفه بین رشته ها و موارد اینگونه مطرح بوده که این امر به نفع جامعه مهندسی نیست؛ این در حالی است که در حرفه های مختلف شاهد انسجام مطلوبی هستیم.

وی ادامه داد: جامعه مهندسان می بایست در قبال تصمیماتی که برای این سازمان گرفته می شود حساسیت داشته باشند و نظرات و دغدغه های خود را مطرح و گوش مسئولان برسانند و نباید بی تفاوت نسبت به مسائل بود.

معاون امور عمرانی استاندار قم افزود: امروز که موضوع تعارض منافع در کشور مطرح است، معتقدیم که باید برای همه اقشار اجرا شود و نباید تنها از مهندسان انتظار اجرای آن را داشت.

بهشتی گفت: امیدواریم با آغاز به کار دوره نهم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم شاهد پیگیری مسائل ریشه ای باشیم و نباید موضوعات فرعی و پیش پا افتاده، هیات مدیره را از پرداختن به مسائل اصلی و مهم باز دارد و سازمان نظام مهندسی قم همواره در سطح کشور جایگاه خوبی داشته و در شورای مرکزی نیز دارای کرسی بوده که  انتظار می رود این حرکت رو به رشد تدام یابد.

دکتر حسن صبوری رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی استان قم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در نهم مهرماه سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار شد که در این راستا هیات اجرایی و هیات نظارت تلاش های بسیاری به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات داشتند که از تمامی این عزیزان قدردانی می کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم افزود: در این دوره از انتخابات با طرح موضوع تعارض منافع، چالش هایی وجود داشت که هیات اجرایی در این زمینه تصمیمات و موضع گیری های خوبی داشتند و دستگاه نظارت نیز در کنار هیات اجرایی بود و خوشبختانه در مجموع شاهد برگزاری انتخابات با کمترین حاشیه بوده ایم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اعضای سازمان بیش از 5 هزار نفر است، تعداد اعضای هیات مدیره در این دوره به 11 نفر افزایش یافت که در دوره قبل 9 نفر عضو هیات مدیره بودند.

صبوری گفت: از تلاش ها و  زحمات اعضای دوره هشتم هیات مدیره سازمان در سه سال گذشته قدردانی می شود و امیدواریم از تجربیات این عزیزان نیز در دوره جدید استفاده شود که با اعطای اعتبارنامه ها که به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده، هیات مدیره می بایست در اولین فرصت نخستین جلسه خود را برگزار و انتخابات هیات رئیسه را برگزار نماید.

کد خبر 675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =