اطلاعات بیمه مسئولیت مجریان ذیصلاح

اطلاعات بیمه مسئولیت مجریان ذیصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به شرح ذیل می باشد.

نام بیمه: بیمه مسئولیت مجریان ذیصلاح

طرفین توافق نامه: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شرکت بیمه رازی

مدت توافق نامه: از ساعت24 مورخ 01/04/1398 لغایت ساعت 24 مورخ 31/03/1401

شمولیت: اعضای دارای پروانه اشتغال بکار در زمینه اجرا (اعم از مهندسین و کاردان ها)

موضوع بیمه:

بیمه مسئولیت حرفه ای  مجریان به نفع زیان دیده در مقابل کلیه خسارات وارده ناشی از فعالیت های حرفه ای مجریان (بر اساس تکالیف و وظایف مجریان به شرح مندرج در مقررات ملی ساختمان در خصوص اجرای ساختمان ها ) به ساختمان محل انجام فعالیت حرفه ای مجریان و یا ساختمان های مجاور آن و عابران و مجاوران و وسائل نقلیه داخل و مجاور آنها و نیز خسارات وارده به مالکین و افراد ساکن ، حاضر، مهمان و یا دخیل، کارکنان اجرایی پروژه ها و اشخاص ثالث و اسباب و اثاثیه و اموال آنها در همان ساختمان و ساختمانهای مجاور و پیرامون محل فعالیت حرفه ای مجریان، در اثر سهل انگاری، غفلت، خطا و یا اشتباه و قصور و تقصیر حرفه ای مجری در انجام وظایف خود، به نحوی که از شروع وظایف تا مدت زمان 10 (ده) سال بعد از اتمام آن (به شرح جدول تعهدات) عملیات منجر به بروز حادثه و خسارت شود، بیمه گر متعهد به جبران خسارت وارده در حق زیان دیده می باشد. خسارات ایجاد شده عبارتند از هرگونه خسارات مالی و هرگونه خسارات جانی و یا تواماً شامل: فوت، نقص عضو، قطع عضو، جراحات، دیات، ارش و صدمات جسمانی و هرگونه هزینه های پزشکی و بیمارستانی و درمانگاهی می شود. مسئولیت مجریان در مورد کارهایی که با اطلاع سازمان و از طریق پروانه اشتغال انجام داده اند تحت پوشش می باشد. خسارات وارده شامل کلیه هزینه های دادرسی و کارشناسی طرفین نیز می شود.

نکات مهم:

- مجری موظف است حق بیمه متعلقه را مطابق شرایط بیمه نامه و مفاد الحاقیه صادره در تاریخ صدور و یا سررسید مقرر پرداخت نماید. ملاک پرداخت حق بیمه، رسید وصول حق بیمه صادره توسط بیمه گر می باشد.

- مجری می تواند از تعهدات مندرج در جدول فوق در یک یا چند حادثه استفاده نماید، ولی در هر صورت سقف تعهدات بیمه گر در آن سال از اعداد مندرج در جدول (برای هر ستون) بیشتر نخواهد بود.

- تعیین سال پرداخت دیه و خسارات بر اساس تاریخ تعیین دیه از سوی مراجع قضائی و صدور رای دادگاه می باشد. چنانچه به دلیل اطاله دادرسی، حکم دادگاه بعد از سال دهم صادر شده باشد، ملاک پرداخت دیه جدول سال دهم خواهد بود.

- توافقات سازمان یا مجریان با زیان دیده بدون اخذ نظر موافق بیمه گر هیچگونه تعهدی برای بیمه گر در بر نخواهد داشت.

- مجری موظف است در صورت وصول ابلاغ کتبی ادعای زیاندیده علیه وی که در چارچوب مسئولیت های تحت پوشش این بیمه نامه باشد، بلافاصله به وسیله تلفن یا دورنگار و متعاقبا ظرف مدت 5 (پنج) روز کاری  به وسیله نامه ، مراتب را به بیمه گر اعلام نماید (تعطیلات رسمی و حوادث غیر مترقبه مستثنی از این مدت می باشد).

فرایند اعلام حادثه و نحوه بررسی آن:

-  اعلام کتبی حادثه توسط مهندس با ذکر مشخصات پروژه و حادثه و ثبت ان در دبیرخانه

- -توضیحات حضوری در ارتباط با نحوه تشکیل پرونده،پاسگاه،اداره کار، کارشناس رسمی دادگستری، صدور رای بدوی و نحوه اعتراض، صدور رای قطعی ،......

- اخذ نامه از سازمان  و تکمیل فرم در شرکت بیمه رازی

کد خبر 656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =