دانش آموزان در فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان می توانند نقش آفرین باشند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم و این امر نیز باید از مدارس آغاز شود چرا که دانش آموزان امروز تأثیرگذاری خوبی در خانواده ها دارند و می‌توانند این موضوع را از آنان مطالبه کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، در هشتمین روز از آذرماه که روز برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس کشور است، این مانور با همکاری سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش قم، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، آتش نشانی و اورژانس در مدارس استان برگزار شد.

این مانور در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه با نواختن آژیر خطر و زنگ مدارس آغاز شد و دانش آموزان بر اساس آموزش های که از قبل دیده بودند در مناطق ایمن مدرسه پناه گرفتند و عملیات تخلیه از کلاس های درس و خروج به محیط آزاد و حیات مدرسه صورت گرفت.

امداد رسانی به مصدومان فرضی جا مانده زیر آوار و آموزش اطفا حریق از بخش های دیگر این مانور بود که آموزش های لازم توسط عوامل آتش نشانی و اورژانس به دانش آموزان ارائه شد.

امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در جمع دانش آموزان مجتمع آموزشی فرزانگان قم پس از برگزاری مانور زلزله اظهار داشت: کشور ما روی خط زلزله قرار دارد و زلزله خیز است و به همین دلیل توجه به موضوع مقاوم سازی و استحکام بناها از جمله موارد مهم و ضروری است.

دانش آموزان در فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان می توانند نقش آفرین باشند

وی بیان داشت: برای ساخت و ساز در کشور، ضوابطی تدوین شده که به مجموعه مقررات ملی ساختمان شناخته می شود که در صورت رعایت این ضوابط، ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله محقق می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی نیز از دیگر مواردی است که موجب بالارفتن کیفیت و ایمنی ساختمان ها می شود که در صورت عدم رعایت این موضوع شاهد بروز خسارت ها در زلزله های با ریشتر پایین نیز خواهیم بود.

وی عنوان داشت: در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم و این امر نیز باید از مدارس آغاز شود چرا که دانش آموزان امروز تأثیرگذاری خوبی در خانواده ها دارند و می‌توانند این موضوع را از آنان مطالبه کنند، همانند کاری که در زمینه فرهنگ شدن بسته کمربندهای ایمنی صورت گرفت و امروز این امر به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده است.

مقومی افزود: در دهه اخیر نیز فرهنگ سازی خوبی در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان صورت گرفته و کاهش تلفات جانی و مالی در زلزله هایی که در سالهای اخیر رخ داده،  نشان از همین امر دارد ، هر چند که از دست دادن یک نفر از هموطنانمان نیز در چنین حوادثی زیاد است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: سازندگان ساختمان نیز در موضوع کیفیت، استحکام و ایمنی بناها نقش آفرین هستند و باید از کسانی در این عرصه استفاده شود که دارای صلاحیت های لازم باشند.

کد خبر 1258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =