تجلیل از دو افتخار آفرین عرصه علمی عضو سازمان

در جلسه هیئت مدیره سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از آقای دکتر احسان آرشید و آقای مهندس محی الدین اسعدی دو تن از مهندسان عضو این سازمان که موفقیت های عملی در عرصه های جهانی کسب کردند تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، مهندس امین مقومی در این نشست اظهار داشت: این امر مایه افتخار است که چهره های علمی و فرهیخته در تراز ملی و بین المللی در بین اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم حضور دارند.

وی عنوان داشت: امیدواریم از ظرفیت های علمی و پژوهشی نخبگان عرصه مهندسی استان از جمله آقای دکتر آرشید که نام ایشان در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد و برتر جهان قرار گرفته و همچنین مهندس اسعدی که مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات ژنو سوئیس را کسب کردند در سازمان استفاده شود.

در ادامه نیز دکتر احسان آرشید اظهار داشت: دانشگاه استنفورد بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۱ پایگاه اسکوپوس، فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد و برتر جهان را منتشر کرده که نام ما نیز در این فهرست بوده است

وی بیان داشت:این انتخاب بدون اطلاع افراد صورت می گیرد و تنها بررسی سوابق علمی از جمله شمار انتشار مقالات در نشریات و مجله های علمی و ارجاعات صورت گرفته به این مقالات ملاک عمل است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم همچنین بیان داشت: در سال جاری نیز موفق به کسب جایزه ملی البرز شدم که از این جایزه به عنوان نوبل ایرانی هم یاد می شود چرا که این جایزه دولتی نیست و به صورت وقفی است و از سال 61 تاکنون هر ساله این جایزه به افراد مستعد علمی داده می شود.

مهندس محی الدین اسعدی نیز در این جلسه بیان داشت: در چهل و هشتمین دوره مسابقات اختراعات ژنو سوئیس با اختراعی در زمینه عکس برداری سه بعدی محصولات به کمک هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ موفق به کسب مدال برنز شدم که  این مسابقات از جمله مهمترین رویدادها در عرصه نوآوری در جهان است.

وی بیان داشت:اختراع عکس برداری سه بعدی در بررسی و کنترل ایمنی پروژه ها در عرصه ساخت و ساز کاربرد دارد و اختراع حاصل شده در واقع طرحی است که با کمک علم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به عنوان نرم افزار کار و کواتکوپتر مجهز به دوربین های با کیفیت به عنوان سخت افزار کار با تبدیل ماتریسهای دو بعدی به سه بعدی از طریق عکس برداری و تبدیل عکسهای به تصاویر سه بعدی میتواند در مدت زمان کوتاهی یک شهر را باز طراحی کرد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به اهمیت هوش مصنوعی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این روزها شاهد رشد فزاینده هوش مصنوعی در زندگی انسان هستیم و مزایای استفاده از هوش مصنوعی آنقدر زیاد است که در تمامی صنایع ورود کرده و قدرت ها نیز به راحتی از کنار آن عبور نمی کنند هر چند که ممکن است چالش هایی نیز به همراه داشته باشد.

گفتنی است:براساس گزارش منتشر شده ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های سال ۲۰۲۱ پایگاه اسکوپوس، دکتر احسان آرشید دارای دکترای مهندسی مکانیک و از اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در فهرست دو درصد دانشمندان پراستناد و برتر جهان قرار گرفتند.

از دکتر احسان آرشید، پژوهشگر نمونه و نویسنده بیش از ۵۰ مقاله ملی و بین‌المللی در اردیبهشت ماه سال جاری نیز به عنوان یکی از برگزیدگان جایزه البرز ۱۴۰۲ که هر ساله از سوی بنیاد فرهنگی البرز به صورت ملی برگزار می گردد تجلیل بعمل آمد.

خاطر نشان می شود: مهندس محی الدین اسعدی از اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و مخترع ایرانی در زمینه هوش مصنوعی، مدال برنز چهل و هشتیمن دوره مسابقات اختراعات ژنو سوئیس را کسب کرد.

این کارشناس ارشد مهندسی عمران با اختراعی در زمینه عکسبرداری سه بعدی محصولات به کمک هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ توانست مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

به نمایندگی از جامعه مهندسی استان قم کسب این موفقیت ها را به این دو عضو محترم سازمان تبریک عرض نموده،  ضمن آرزوی  بهروزی  و سربلندی، توفیق روز افزون ایشان در کلیه مراحل زندگی را از درگاه ایزد منان مسئلت داریم.

تجلیل از دو افتخار آفرین عرصه علمی عضو سازمان

تجلیل از دو افتخار آفرین عرصه علمی عضو سازمان

تجلیل از دو افتخار آفرین عرصه علمی عضو سازمان

تجلیل از دو افتخار آفرین عرصه علمی عضو سازمان

تجلیل از دو افتخار آفرین عرصه علمی عضو سازمان

کد خبر 1113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =