مدیر کل حفاظت محیط زیست قم با ریاست سازمان دیدار کرد

دکتر محمد حسین بازگیر مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم با مهندس امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم در این دیدار با اشاره به اهمیت مسائل محیط زیستی برای زندگی بشر اظهار کرد: نوع ارتباط انسان و طبیعت موجب بروز چالش ها و بحران هایی شده که تبعات نامناسبی برای زندگی انسان پدید آورده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در شهرسازی و صنعت ساختمان سازی باید موضوعات مرتبط با محیط زیستی دیده شود که در غیر این صورت در آینده افرادی که در مناطق جدید سکونت خواهند داشت با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

بازگیر افزود: در حوزه ساخت و ساز معتقدیم از روش برپایی کارگاه ساختمانی تا موارد طراحی و مصالحی که برای ساخت مورد استفاده قرار می گیرد باید توجه به ابعاد زیست محیطی را در نظر داشت.

وی با اشاره به توسعه ساخت و ساز و ایجاد شهرک‌های جدید در استان قم گفت: در طرح های توسعه ای باید توجه ویژه ای به ایجاد فضای سبز و زیرساخت های مرتبط با محیط زیست از جمله فاضلاب داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: امید است با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و جامعه مهندسی استان  بتوانیم اقداماتی در حوزه کاهش آسیب های محیط زیستی در عرصه ساخت و ساز برداریم و اقدامات مشترکی را دنبال کنیم.

مهندس امین مقومی نیز در این دیدار گفت: یکی از موضوعات مهمی که در بخش ساختمان در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در قالب مبحث نوزدهم بر آن تاکید شده، موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی است که این بخش ارتباط مستقیمی با موضوعات محیط زیستی دارد.

وی افزود: عدم رعایت ضوابط و مقررات تدوین شده در این حوزه، تبعات زیست محیطی بسیاری در آینده به دنبال خواهد داشت.

مقومی ادامه داد: در زمانی که مسکن مهر در حال ساخت بود، پیشنهاد دادیم تا اقدامات تشویقی از جمله ارایه تسهیلات بانکی بیشتر در جهت رعایت موضوعات مرتبط با صرفه جویی انرژی صورت گیرد که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است و امروز نیز در راستای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در استان می توان پیشنهاد هایی برای رعایت موضوعات زیست محیطی در این پروژه ها ارائه کرد و به مرحله اجرا رساند.

وی افزود: در زمینه صدور شناسنامه فنی و ملکی نیز می توان بخشی به عنوان رعایت الزامات زیست محیطی تعریف و در نظر گرفت و بر اساس آن ساختمان ها را ارزیابی کرد تا این موضوع رفته رفته فرهنگ سازی شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تاکید کرد: عرصه های زیست محیطی نیازمند فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه است و باید همگان نسبت به اهمیت سلامت محیط زیست و چالش های این عرصه اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.

مقومی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم آمادگی دارد تا اقدامات مشترکی با اداره کل حفاظت محیط زیست در بخش ساختمان و شهرسازی انجام دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست قم با ریاست سازمان دیدار کرد

کد خبر 1271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =