انتظار جامعه مهندسی تصویب نهایی بیمه مهندسان در مجلس است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم یکی از انتظارات جامعه مهندسی را موضوع تصویب نهایی بیمه مهندسان در مجلس برشمرد.

مهندس امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم  در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان با حجت الاسلام والمسلمین ذالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت معیشتی مهندسان مطلوب نیست و میانگین درآمد آنان از حداقل قانون کار نیز کمتر است، هر چند که پروژه نهضت ملی مسکن موجب رونق ساخت و ساز در استان شده، اما این معضل همچنان وجود دارد.

وی عنوان داشت: بیش از نیمی از مهندسان در زمینه بیمه مشکل دارند که موضوع بیمه مهندسان در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و امیدواریم این امر که انتظار جامعه مهندسی است به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز مطرح و به تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد که در این زمینه نقش نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در ادامه با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم بیان داشت: نهضت ملی مسکن در قم در دو بخش آپارتمانی و ویلایی دنبال می‌شود که در این دو عرصه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تشکیل تیم‌های طراحی و نظارت اقدامات لازم را انجام داده و با حساسیت‌هایی که در این زمینه وجود داشت؛ تلاش شد تا در طرح خانه‌های ویلایی در پرنیان و طایقان نیز بازنگری‌هایی در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گیرد.

وی بیان داشت: یکی از مسائل مورد دغدغه ما در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب در راستای افزایش کیفیت بناها است.

مقومی عنوان داشت: این سازمان در زمینه بتن و میلگرد پایش های مستمری نسبت به تولیدات یا توزیع مصالح در سطح استان قم داشته است و این گزارش‌ها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان منتشر شده که همین امر موجب افزایش نسبی کیفیت در این دو محصول شده است و سایر استان‌ها نیز امروز با الهام گیری از نتایج پایش استان قم این اقدام را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به موضوع اجرای دستورالعمل مجریان ذیصلاح بیان داشت: این کار در استان قم به صورت پلکانی از سالهای گذشته دنبال شده و در سال جاری نیز برای ساختمان‌های ۴ سقف به بالا الزامی است.

وی عنوان داشت: گسترش خدمات الکترونیک از سوی این سازمان نیز در دستور کار بوده و هم اکنون مالکان بدون مراجعه حضوری به سازمان می‌توانند با استفاده از کارتابل مالک، مهندسان طراح خود را انتخاب کنند و در روزهای آینده بخش نظارت نیز تکمیل می‌شود و این قسمت نیز بدون مراجعه حضوری امکان پذیر خواهد شد.

مقومی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت نگهداری ساختمان اشاره کرد و بیان داشت: قانون در این زمینه تکالیفی مشخص کرده که خلأ اجرا در این بخش وجود دارد که همین امر موجب بروز برخی از حوادث شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان داشت: در حال حاضر آمار قابل توجهی از ساختمان‌های بدون پایان کار در استان قم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که ممکن است به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی خطرساز باشند.
 

کد خبر 1234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =