برخورد با معضلات عرصه ساخت و ساز نیازمند هم افزایی دستگاه های مسوول است

قم- در دیدار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم و رییس سازمان برلزوم هم افزایی دستگاه های مسوول در برخورد با معضلات عرصه ساخت و ساز تاکید شد.

مهندس امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در دیدار آقای کاویانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به معضل ورود افراد فاقد صلاحیت در صنعت ساخت و ساز گفت: افراد فاقد صلاحیت به دنبال کسب منافع مادی خود در بخش ساخت و ساز هستند و به دلیل نداشتن تخصص لازم، منافع بهره بردار رعایت نمی شود و آنان نسبت به عملکرد خود پاسخگو نیستند.

وی افزود: در سالهای اخیر دستگاه قضا همکاری خوبی با سازمان نظام مهندسی ساختمان در این حوزه داشته و امیدواریم با حمایت هایی که صورت می گیرد، شاهد مرتفع شدن معضلات عرصه ساخت و ساز باشیم.

کاویانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم نیز در این دیدار گفت: تخلفات ساختمانی از جمله موضوعاتی است که باید برای مقابله با آن هم افزایی دستگاه های مسوول صورت گیرد.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا در زمینه ورود افراد فاقد صلاحیت به ساخت و ساز، اقدامات مشترکی صورت گیرد و برخورد قانونی با این افراد که به نوعی اخلال در چرخه و فرآیند ساختمان سازی ایجاد می کنند انجام پذیرد.

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم باید به سه مولفه کالبدشهر، مدیریت شهری و شهروندان توجه داشت و از سویی دیگر با افزایش آگاهی بخشی ها به شهروندان، کاهش جرایم را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 1316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =