نشست هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین استان قم برگزار شد

نشست هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین استان قم با حضور رییس بسیج مهندسین عمران و معماری کشور برگزار شد

محسن قنادزاده رییس بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین استان قم که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد اظهار داشت:از ویژگی های بسیج مهندسین، جامع نگری و مطالبه گری است و مهندسان بسیجی در زمینه های مختلف مرتبط با نیاز جامعه دغدغه دارند.

قنادزاده با بیان اینکه موضوع معماری اسلامی ایرانی از جمله موضوعاتی است که مورد توجه مهندسین بسیجی است افزود: در شهر قم و مشهد به صورت ویژه می بایست به موضوع معماری اسلامی ایرانی توجه شود و رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید دارند.

رییس بسیج مهندسین عمران و معماری کشور عنوان داشت: موضوع بافت تاریخی و فرسوده در قم موضوعی جدی است که باید در این زمینه به مباحث کارشناسی، توجه لازم صورت گیرد و انتظارت و دغدغه ها در این زمینه باید به مسئولان امر انتقال یابد.

وی بیان داشت: مطالبه گری در حوزه مسائل مورد نیاز جامعه از جمله موضوعاتی است که در هیئت های اندیشه ورز مهندسین دنبال می شود و امروز یکی از مسائلی که مردم با آن مواجه هستند مسئله مسکن است.

رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور با بیان اینکه قرارگاه مسکن باید سالها زودتر تشکیل می شد افزود: یکی از موفقیت های کشور در زمینه مدیریت همه گیری کرونا ایجاد قرارگاهی برای حل این معضل بود که در زمینه مسکن نیز نیازمند ایجاد قرارگاهی هستیم، چرا که ممکن است در این زمینه دستگاه ها همکاری لازم را نداشته باشند و این قرارگاه می‌تواند همگرایی و هم افزایی لازم را برای پیشبرد این بخش فراهم کند.

قنادزاده تاکید کرد: کمبود مسکن در جامعه آسیب های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد و موجب بروز حاشیه نشینی در شهرها می شود و این امر اثرات اجتماعی مختلفی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ضمن توجه به کالبد شهر باید به تولید مسکن نیز توجه کرد و موضوع مردمی سازی امور، بسیار مهم است که در ساخت مسکن نیز باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود.

رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در ادامه عنوان داشت: امروز روستاهای کشور در حال تبدیل شدن به شهر هستند و این امر نیز موجب بروز مشکلاتی می شود که باید اقتصاد روستا و امور کشاورزی و دامپروری آنان را تقویت کرد که این امر در نهایت به تولید کشور کمک می کند.

وی گفت: مطالبه گری در موضوعات مورد نیاز مردم بسیار مهم است و اگر در این عرصه با جدیت ورود کنیم پاسخ خواهیم گرفت.

قنادزاده بیان داشت: تلاش می شود تا هیئت های اندیشه ورز بسیج مهندسین استانها جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی داشته باشند و مسائلی که مورد دغدغه آنان و جامعه است به خصوص در زمینه مشکلات تولید مسکن در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از مهندسان در رشته های مختلف به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در موضوعات مرتبط با صنعت ساخت و ساز پرداختند.

کد خبر 1188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =