تقویت نظام مهندسی، موجب ارتقا کیفیت ساخت و ساز و شهرسازی قم خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تقویت نظام مهندسی ساختمان، موجب ارتقا کیفیت ساخت و ساز و شهرسازی قم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: معتقدیم که هراندازه  سازمان نظام مهندسی ساختمان تقویت شود در این شرایط وضعیت ساخت و سازها و نظارت بر احداث بناها و وضعیت شهرسازی در استان قم مطلوب تر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان داشت: با  افزایش ساخت و سازها و اجرای طرح نهضت ملی مسکن نباید کیفیت تحت الشعاع قرار گیرد که نظارت در زمینه استاندارد و کیفیت مصالح ساختمانی از جمله بتن و میلگرد باید با ایجاد سازوکارهای نظارتی تقویت شود و در طرح نهضت ملی مسکن باید این موارد مورد توجه باشد.

معتمدی با بیان اینکه نقشه های اجرایی از اساس کار غلطی است که باید برای حل آن دستگاه های مسئول وارد میدان شوند افزود: در زمینه کمیسیون ماده صد نیز مشکلاتی وجود دارد که باید اصلاحات اساسی و تحول در نوع نگاه ها به این فرآیند داشته باشیم تا شاهد کاهش تخلفات ساختمانی در قم باشیم.

وی تاکید کرد: در عرصه ساخت و ساز و شهرسازی قم باید آینده گری داشت که متاسفانه در دهه های اخیر این نگاه وجود نداشته که در این راستا باید از ظرفیت مهندسانی که در عرصه های علمی و تجربی توانمندی لازم را دارند استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: برای حل مشکلات نقشه های اجرایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و تلاش می شود نقشه اجرایی حذف شود و شهرداری نیز باید تلاش کند تا از ابتدای امر مانع از انجام این اقدام شود و از سویی دیگر طرح تفصیلی شهر باید مورد بازبینی قرار گیرد و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز باید بازدارنده باشد تا کسی به خود جرات انجام تخلف ساختمانی را ندهد که مجموعه این عوامل مانع  بروز تخلفات می شود.

معتمدی ادامه داد: با دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی ، نظام مهندسی  و دستگاه قضایی نیز جلسه ای در این زمینه برگزار شده و امیدواریم در این حوزه به نتایج خوبی دست یابیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تاکید کرد: معتقدیم که حکم های تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰  باید اجرایی شود چرا که این امر مانع از بروز تخلفات خواهد داشت و امروز قم  در زمینه  سیما و منظر شهری وضعیت خوبی ندارد و این شرایط باید سامان یابد.

وی همچنین بیان داشت: در زمینه بافت فرسوده و تاریخی اختلافاتی در شهر قم وجود دارد که بر اساس ارزیابی ها، ۱۷۰۰ پلاک دارای ارزش تاریخی است.

معتمدی گفت: بافت تاریخی قم باید حفظ شود و ما  به این سمت حرکت خواهیم کرد؛ از سویی دیگر معضلات اجتماعی در بافت فرسوده نیز باید مورد توجه باشد و سیاست های تشویقی برای بهسازی و بازسازی در بافت فرسوده قم باید اعمال شود.

کد خبر 1017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =