دستور توقف ۸۰ پروژه ساختمانی در سال ۱۴۰۰ در قم صادر شد

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال ۱۴۰۰ دستور توقف ۸۰ پروژه صادر شد.

اسماعیل اسدی در خصوص اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه(ماده ۳۵) در سال۱۴۰۰ اظهار داشت: در سال گذشته واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده اند و بنا به گزارش های ارسالی ۸۰ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

وی افزود: از حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۲۰ بازدید، توسط ناظران عالیه این اداره کل انجام شده است.

اسدی توضیح داد: براساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه می بایست حدورد۲۰ درصد پروژه ها را بازدید کنند که در سال ۱۴۰۰ خوشبختانه بیش از برنامه، بازدید از  پروژه ها انجام شده است.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را از  طریق پورتال این اداره کل به نشانی https://qom.mrud.ir/ بخش " نظارت  و ارزیابی کیفیت ساخت و سازهای کشور" گزارش دهند.
 

کد خبر 780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =