اطلاعیه پیرامون ثبت درخواست اعضای غیرشاغل وفق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در نظر دارد بر اساس بند ۵-۳-۶ و ۳-۳-۱۴ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و در جهت حمایت از اعضای دارای صلاحیت طراحی و نظارت فاقد شغل تمام وقت بر اساس تعریف قانونی مندرج در همان مبحث، مشخصات اعضای مشمول را گردآوری و بر اساس زمان بندی و برنامه ریزی، در چارچوب مصوبه هیئت چهارنفره استان نسبت به افزایش ظرفیت آنان اقدام نماید.

از این رو، ضروری است اعضای محترم در صورت دارا بودن شرایط قانونی، نسبت به تکمیل فرم مشخصات و تعهد اقدام و از اول تا ۱۵ آبان از طریق کارتابل مکاتبات الکترونیک به سازمان ارسال نمایند.

ذکر این نکته ضروری است، با توجه به کاهش چشمگیر حجم کارهای ورودی به سازمان در نیمه اول سال، اعمال قطعی و میزان افزایش ظرفیت، بستگی به حجم کارهای ورودی در نیمه دوم سال خواهد داشت.

 الف) مشاغل تمام وقت: اعضایی که در بخش های دولتی، خصوصی، موسسات و نهادهای عمومی اشتغال به کار دارند و از سوی کارفرما تحت پوشش بیمه(تامین اجتماعی، خدمات درمانی) قرارگرفته اند.
 ب) اعضای فاقد شغل: اعضایی که در بخش دولتی، خصوصی، موسسات و نهادهای عمومی اشتغال به کار ندارند و از لحاظ پوشش بیمه ای(تامین اجتماعی، خدمات درمانی) خویش فرما و یا فاقد بیمه هستند.
 ج) با تصمیم هیئت مدیره برای اعضای فاقد شغل که از تفاهمنامه کشوری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با سازمان تامین اجتماعی استفاده می نمایند، افزایش ظرفیت بیش از سایر اعضا در نظر گرفته خواهد شد.
د) با توجه به راستی آزمایی درخواست ها پس از ثبت نام، اعمال ضریب افزایش ظرفیت پس از تصویب هیئت چهارنفره استان و در سه ماهه پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.
 ه) با توجه به اینکه کلیه درخواست های ثبت شده توسط سازمان، راستی آزمایی خواهد گردید، در صورت مشاهده درخواست های خلاف واقع مطابق ضوابط برخورد می گردد. ضمن اینکه بررسی و برخورد با ارائه اطلاعات غیر واقعی در سال گذشته نیز صورت پذیرفته و در حال رسیدگی می باشد.
 و) در حال حاضر با توجه به جمع بندی هیئت مدیره بر اساس بررسی های حقوقی به عمل آمده، بازنشستگان محترم مشمول استفاده از این طرح نشده، لکن با توجه به طرح برخی ابهامات موضوع به منظور تعیین تکلیف قطعی از وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی استعلام گردیده و پس از پاسخ و تعیین تکلیف ملاک عمل خواهد گردید. از این رو، ثبت نام بازنشستگان محترم بلامانع است، لکن اعمال افزایش ظرفیت منوط به تأیید و پاسخ استعلام خواهد بود.

کد خبر 665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =