اطلاعات بیمه مسئولیت حرفه ای اعضاء

اطلاعات بیمه مسئولیت حرفه ای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به شرح ذیل می باشد.

نام بیمه: بیمه مسئولیت حرفه ای اعضاء

طرفین قرارداد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شرکت بیمه رازی

مدت قرارداد: از ساعت24 مورخ 07/06/1400 لغایت ساعت 24 مورخ 07/06/1401

شمولیت: اعضای دارای پروانه اشتغال بکار در زمینه نظارت،طراحی و محاسبه و بازرسی (اعم از مهندسین و کاردان ها)

موضوع بیمه:

شرایط موضوع قرارداد عبارتست از بیمه مسئولیت حرفه ای اعضای بیمه گذار در مقابل کلیه خسارت وارده ناشی از فعالیت های ( قبلی، درحال انجام یا جدید ) مربوط به پروانه اشتغال بکار آنها به مالکین،کارکنان اجرایی پروژه های ساختمانی و سایر اشخاص ثالث. بدین صورت که اگر به واسطه سهل انگاری، غفلت، خطا، اشتباه، قصور و تقصیر حرفه ای اعضای بیمه گذار(اعم مهندسین و کاردان ها) در انجام تکالیف و وظائف قانونی و قراردادی ناشی از پروانه اشتغال بکار آنها در زمینه نظارت، طراحی و محاسبه و بازرسی، خساراتی اعم از : جانی و مالی یا تواماً، در محل و پیرامون پروژه ساختمانی (مورد محاسبه، طراحی، بازرسی و نظارت) به اشخاص ثالث اعم از مالکان،کارکنان اجرایی پروژهای ساختمانی و سایر اشخاص دخیل یا حاضر یا مرتبط با پروژه های مزبور، اعم از همسایگان، مجاوران و عابران وارد شود، بیمه گر با توجه به شرایط زیر متعهد به جبران خسارت وارده در حق زیان دیده می باشد.

نکات مهم:

- الزام و تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت اعضای بیمه گر توسط شورای انتظامی نظام مهندسی استان و یا عنداللزوم، مراجع قضایی می باشد.

- منظور از خسارت وارده، خسارت وارده ناشی از عملکرد یا ناشی از وظایف قانونی اعضای بیمه گذار در طول زمان و مدت اعتبار و مرور زمان بیمه نامه و قبل از آن می باشد.

-کارهای قبلی اعضای بیمه گذار به شرطی که تا زمان انعقاد قرارداد دچار خسارت نشده و برای مهندس یا کاردان مربوطه احضاریه، شکایت یا حکم صادر نشده باشد مشمول این قرارداد خواهد بود.                                      

-منظور از خسارت وارده اعم از خسارت مالی و هرگونه خسارت جانی، شامل فوت، نقص عضو، قطع عضو، جراحات، دیات و ارش و صدمات جسمانی و هر گونه هزینه های پزشکی و بیمارستانی و درمانگاهی می باشد.

- خسارات وارده شامل هزینه های دادرسی و کارشناسی طرفین نیز می شود.

- در صورت صدور رای دادگاه مبنی بر محکومیت مسئولین فعلی یا قبلی سازمان، این هزینه در چارچوب این قرارداد توسط بیمه گر جبران خواهد شد.

-بیمه گذار موظف است در صورت وصول ابلاغ کتبی ادعای زیاندیده علیه وی که در چارچوب مسئولیتهای تحت پوشش این بیمه نامه باشد بلافاصله بوسیله تلفن یا دورنگار و متعاقبا ظرف مدت ده روز کاری (تعطیلات رسمی و حوادث غیر مترقبه مستثنی از این مدت می باشد) بوسیله نامه مراتب را به بیمه گر اعلام و هر گونه اطلاعات و مدارکی که درمورد ماهیت و میزان ادعای زیاندیده و یا خسارت مورد نیاز بیمه گر که در توان و اختیار بیمه گذار باشد را فراهم نماید.(بیمه گر بایستی تلفن تماس و نشانی قانونی خود را در صورت تغییر که مطابق این قرارداد نباشد به بیمه گذار کتباً اعلام نماید).

فرایند اعلام حادثه  و نحوه بررسی آن:

- اعلام کتبی حادثه توسط مهندس با ذکر مشخصات پروژه و حادثه و ثبت ان در دبیرخانه

-توضیحات حضوری در ارتباط با نحوه تشکیل پرونده،پاسگاه،اداره کار، کارشناس رسمی دادگستری، صدور رای بدوی و نحوه اعتراض، صدور رای قطعی ،......

- اخذ نامه از سازمان و تکمیل فرم در شرکت بیمه رازی

کد خبر 657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =