اطلاعات بیمه مسئولیت بازرسی گاز

اطلاعات بیمه مسئولیت بازرسی گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به شرح ذیل می باشد.

نام بیمه: بیمه مسئولیت بازرسی گاز

طرفین توافق نامه: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شرکت بیمه رازی

مدت توافق نامه: از ساعت24 مورخ 20/08/1399 لغایت ساعت 24 مورخ 20/08/1402

شمولیت: اعضای دارای پروانه اشتغال بکار در زمینه بازرسی گاز ( اعم از مهندسین و کاردان ها)

موضوع بیمه:

صدور بیمه نامه انفرادی مسئولیت حرفه ای و مدنی ناظرین گاز به نفع زیان دیده در مقابل کلیه خسارات وارده ناشی از فعالیت های حرفه ای جاری یا گذشته  ناظرین گاز (براساس تکالیف و وظایف ناظرین  پروژه های گازرسانی به شرح مندرج در مبحث 17 مقررات ملی ساختمان وسایرمقررات در خصوص طراحی ، محاسبه و بررسی و تایید نقشه های گاز رسانی و بازرسی و نظارت بر اجرای عملیات گاز رسانی ساختمانها و تایید آنها، نصب تجهیزات گازرسانی و برقراری جریان گاز) به ساختمان محل انجام فعالیت حرفه ای ناظر گاز و یا ساختمان های مجاور آن و مشترکین، عابران و مجاوران و وسائل نقلیه داخل و مجاور آن و نیز خسارات وارده به مالکین و افراد ساکن، حاضر، مهمان و یا دخیل، کارکنان اجرایی پروژه ها و اشخاص ثالث و اسباب و اثاثیه و اموال آنها در همان ساختمان و ساختمانهای مجاور و پیرامون محل فعالیت حرفه ای ناظرین گاز، در اثر سهل انگاری، غفلت، خطا و یا اشتباه، اهمال کاری و قصور و تقصیر حرفه ای ناظر گاز در انجام وظایف خود، به نحوی که در مدت اعتبار بیمه نامه منجر به بروز حادثه و خسارت شود، بیمه گر متعهد به جبران خسارت وارده در حق زیان دیده می باشد.خسارات ایجاد شده عبارتند از هرگونه خسارات مالی و هرگونه خسارات جانی و یا تواماً شامل: فوت، نقص عضو، قطع عضو، جراحات، دیات، ارش و صدمات جسمانی و هرگونه هزینه های پزشکی و بیمارستانی و درمانگاهی می شود.

نکات مهم:

-مسئولیت ناظرین گاز در مورد بررسی و تایید کارها و نقشه هایی که از سوی سازمان به وی ارجاع شده باشد، تحت پوشش می باشد.

-خسارت وارده شامل کلیه هزینه های دادرسی و کارشناسی طرفین نیز می شود (حداکثر تا سقف یکصدمیلیون ریال).

-الزام و تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت اعضای بیمه گذار توسط شورای انتظامی سازمان و یا عندالزوم مراجع قضایی می باشد.

-منظور از خسارات وارده، خسارات وارده ناشی از عملکرد یا ناشی از وظائف قانونی اعضای بیمه گذار در طول زمان و مدت اعتبار و مرور زمان بیمه نامه و قبل از آن است.

-کارهای قبلی بازرسین گاز به شرطی که تا زمان انعقاد قرارداد دچار خسارت نشده و یا برای ناظرین  احضاریه، شکایت یا حکم صادر نشده باشد تحت پوشش این توافق نامه خواهد بود.

-تعهدات بیمه گر نسبت به افزایش ارزش ریالی دیه و سایر خسارات فوق در طول مدت بیمه نامه برای کلیه مبالغ بر اساس دیه زمان پرداخت محاسبه و تحت پوشش خواهد بود.

-کلیه ساختمانها با هر نوع کاربری و حجم مصرف تحت پوشش می باشد.

-هر گونه خسارت ناشی از عیب و نقص ذاتی مصالح، تایید شده توسط بارزس گاز تحت پوشش نمی باشد.

-شخص ناظر گاز در حین نظارت گاز تحت پوشش می باشد(هزینه پزشکی تا سقف یکصد میلیون ریال پوشش فوت یک میلیارد ریال).

-برای تحت پوشش قرار دادن ریاست سازمان و معاونین نیز در صورت مقصر شناخته شدن مطابق شرایط این توافق نامه یک بیمه نامه جداگانه صادر خواهد شد.

-ناظر گاز موظف است در صورت وصول ابلاغ کتبی ادعای زیاندیده علیه وی که در چارچوب مسئولیت های تحت پوشش این بیمه نامه باشد، بلافاصله به وسیله تلفن یا دورنگار و متعاقباً ظرف مدت 15 (پانزده) روز کاری به وسیله نامه، مراتب را بهبیمه گر اعلام نماید (تعطیلات رسمی و حوادث غیر مترقبه مستثنی از این مدت می باشد).

- در صورتی که توافق ناظر گاز با زیاندیده راجع به تعیین مقدار خسارت مورد تایید بیمه گر قرار گیرد، بیمه گر ملزم به پرداخت و تادیه آن می باشد.

فرایند اعلام حادثه  و نحوه بررسی آن:

- اعلام کتبی حادثه توسط مهندس با ذکر مشخصات پروژه و حادثه و ثبت ان در دبیرخانه

- توضیحات حضوری در ارتباط با نحوه تشکیل پرونده،پاسگاه،اداره کار، کارشناس رسمی دادگستری، صدور رای بدوی و نحوه اعتراض، صدور رای قطعی ،......

- اخذ نامه از سازمان  و تکمیل فرم در شرکت بیمه رازی

کد خبر 655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =