انتخابات نظام مهندسی قم کاملا الکترونیکی برگزار می شود

عضو دستگاه نظارت و رابط استان در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری این انتحابات به صورت تمام الکترونیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، مهندس اسدی عضو دستگاه  نظارت و رابط استان در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با تشریح روند برگزاری این انتحابات اظهار داشت: تشریفات قانونی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره های سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان قم، همزمان با سراسر کشور پس از ابلاغ نظامنامه مربوطه و حسب ترتیبات مقرر در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه های اجرایی مربوطه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری شروع شد.

وی گفت: پس از تعیین اعضاء هیات اجرایی از بین اعضاء حائز شرایط سازمان استان و اعضاء دستگاه نظارت انتخابات با حکم رئیس دستگاه نظارت -مدیر کل راه و شهرسازی استان- جلسات مستمر جهت اقدامات لازم حسب شرح وظایف تعیین شده و مطابق با برنامه زمانبندی اعلامی برگزار شد.

مهندس اسدی افزود: پس از درج آگهی دعوت از حائزین شرایط نامزدی در انتخابات و تهیه و تنظیم فرم ها و مدارک لازم توسط هیات محترم اجرایی در مهلت های قانونی اعلامی که در 2 مرحله نیز تمدید شد از داوطلبان متقاضی از بین اعضاء واجد شرایط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در 7 رشته مهندسی جهت انتخاب 11 نفر به عنوان اعضاء هیات مدیره دوره نهم سازمان استان ( اعضاء نظام مهندسی ساختمان استان در 7 رشته یاد شده در ابتدای فرایند انتخابات حسب استعلام به عمل آمده بیش از 5300 نفر اعم از اعضاء دارای پروانه و بدون پروانه بوده اند) با اخذ مدارک،  ثبت نام به عمل آمد.

عضو دستگاه نظارت نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان ادامه داد: پس از پایان مهلت ثبت نام ،هیات اجرایی نسبت به بررسی مدارک داوطلبین و انطباق آن با شرایط نامزدی اعلامی اقدام نمود.در این راستا به موازات بررسی مدارک واصله استعلامات صلاحیت از مراجع 4 گانه صلاحیت دار ( اداره کل اطلاعات،دادگستری،نیروی انتظامی و شورای انتظامی) نیز وفق نظامنامه صورت پذیرفت و در نهایت اسامی حائزین شرایط مورد تایید هیات اجرایی به دستگاه نظارت استان معرفی گردیدند.

وی بیان داشت: دستگاه نظارت استان با برگزاری جلسات مشترک و اختصاصی ضمن رصد اقدامات هیات محترم اجرایی و با هماهنگی دستگاه نظارت کشور و پیگیری و ارجاع بخشنامه های واصله مرتبط با انتخابات، در نهایت پس از بررسی برخی شکوائیه های واصله در مهلت مقرر لسیت نامزدهای واجد شرایط احراز صلاحیت شده را جهت انتشار عمومی به هیات اجرایی ابلاغ نمود.

اسدی تصریح کرد: با عنایت به تصمیم هیات اجرایی براساس اختیارات تفویضی مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی مراتب با توجه به شرایط کرونایی و جهت جلب مشارکت حداکثری با در نظر گرفتن جمیع جهات و تدابیر ضروری جهت امنیت سامانه از سوی دستگاه نظارت استان مورد موافقت قرار گرفت.

مهندس اسدی افزود: همچنین تاریخ برگزاری انتخابات استان نیز در بازه زمانی یک هفته  پیشنهادی ، روز جمعه مورخ 09/07/1400 تعیین شد.

وی ادامه داد: هیات اجرایی با هماهنگی دستگاه نظارت استان پس از انجام استعلامات لازم و مذاکره با تعدادی از شرکت های فعال در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی و بررسی جوانب امر و همچنین انجام رای گیری های آزمایشی طی چندین مرحله نهایت مقدمات عقد قرار داد با یک شرکت تائید شده را فراهم کرد.

عضو دستگاه نظارت نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان بیان داشت: خوشبختانه با هماهنگی های صورت پذیرفته و پیگیری های مستمرتمامی عوامل ذیربط و با در نظر گرفتن جوانب امر اقدامات لازم جهت برگزاری انتخاباتی کاملا آزاد و بی طرفانه و با کیفیت مهیا می باشد. امید آنکه با حضور پرشور اعضاء محترم در روز انتخابات با انتخابی درست و هوشمندانه سکان سازمان استان به مدیرانی لایق،متعهد و کاربلد سپرده شود .

اسدی همچنین از داوطلبین احراز صلاحیت شده  حاضر در این رقابت انتخاباتی رعایت کامل اصول اخلاق حرفه ای را با لحاظ مقررات ابلاغی موضوع شیوه نامه تبلیغات را خواستار شد و ابراز امیدواری نمود تا با عنایت حضرت حق بدون هر گونه حاشیه ای  پایان خوش برنتایج نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم رقم زده شود. 

وی همچنین در خصوص برگزاری پنجمین دوره انتخابات اعضاء هیات مدیره و بازرس (بازرسان) سازمان نظام کاردانی ساختمان استان قم ابراز داشت: پیرو ابلاغ نظامنامه مربوطه از وزارت متبوع طبق برنامه زمانبندی با تشریفات لازم از خردادماه با تعیین اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت شروع شد که پس از ثبت نام از نامزدهای واجد شرایط متاسفانه به دلیل عدم نصاب لازم جهت تعیین اعضای اصلی و علی البدل در 7 رشته ساختمانی در سازمان یاد شده امکان برگزاری انتخابات در استان میسر نگردید که حسب اعلام وزارت متبوع تا زمان تشکیل سازمان کاردانی استان ، خدمات رسانی به اعضاء و سایر موضوعات مرتبط توسط اداره کل راه وشهرسازی و با همکاری شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان صورت می پذیرد..

.

کد خبر 631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =