کتاب درسنامه اخلاق مهندسی در قم منتشر شد

با اهتمام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و مشارکت گروه اخلاق اسلامی دانشگاه معارف اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کتاب درسنامه اخلاق مهندسی در قم منتشر گردید.

این کتاب که به شیوه‌ای نوین، مسائل اخلاق مهندسی را مورد توجه قرار داده است، با همکاری هشت نفر از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و پژوهشگران حوزه معارف اسلامی، اخلاق و مهندسی و به شکل گروهی سامان یافته است.

کتاب درسنامه اخلاق مهندسی که در سیزده فصل تدوین شده، مباحث مهم اخلاق مهندسی با رویکرد اسلامی را مورد توجه قرار داده است؛ مباحثی چون آشنایی با کلیات اخلاق اسلامی، مهم‌ترین دیدگاه ها در اخلاق مهندسی، آشنایی با مبانی، اهداف، اصول و راهکارها در اخلاق مهندسی که در دوفصل اول این کتاب پرداخته شده است؛ و همچنین مباحثی چون گونه‌شناسی مسائل اخلاقی و تعارض‌ها در حرفه مهندسی و مسئولیت‌پذیری در حرفه مهندسی که در فصول سوم و چهارم این کتاب به آنها اشاره شده است.

جهادگری مهندس، مهندس و اخلاق زیست ‌محیطی، اخلاق مهندسی و فعالیت‌های مدیریتی و اقتصادی، اخلاق مهندسی و فعالیت‌های علمی و بررسی مهم‌ترین چالش‌های اخلاقی در مهندسی نیز از جمله مباحثی است که در دیگر فصل‌های این کتاب مندرج گردیده است.

این کتاب به زبانی ساده و گویا و به روش تبیین و استدلال، مسائل اخلاق مهندسی را با توجه به آموزه‌های اخلاق اسلامی ارائه کرده است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب نوع قلم، صفحه‌آرایی مناسب و استفاده از پیش سازمانده‌های مناسب جهت یادگیری است.

حمیدرضا جوان نائب رئیس کمیته اخلاق مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم دارای تحصیلات سطح چهارحوزه، مهندس عمران و سرپرست علمی نویسندگان، مسعود کفایتمند غیور دکتری مدیریت پروژه و ساخت و مهندس سیستم های اقتصادی و اجتماعی، حمزه شریفی دوست دارای تحصیلات سطح چهار حوزه مدیریت و قرآن و کارشناس مدیریت صنعتی، محمدرضا مالکی دارای تحصیلات سطح چهارحوزه و مهندس برق، محمدجواد فلاح دارای دکتری مدرسی معارف اسلامی و هیات علمی گروه اخلاق، سید محمد رضا حسنی دارای تحصیلات سطح چهارحوزه و مهندسی عمران، حسین بوسلیکی دارای دکتری اخلاق اسلامی، مهندس برق و حسین جعفری دارای تحصیلات خارج فقه و اصول و مهندس مکانیک نویسندگان این کتاب بوده اند.

کد خبر 625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =