امضا تفاهمنامه همکاری بین سازمان و دانشگاه قم

تفاهمنامه همکاری با حضور مهندس مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و حجت الاسلام و المسلمین دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان - مهندس مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در این مراسم اظهار داشت: رویکرد پژوهشی در سالهای اخیر در این سازمان تقویت شده به خصوص در طول یک سال اخیر که به دلیل شیوع کرونا موضوع آموزش تحت الشعاع قرار گرفته است و آموزش مجازی تقویت شده است، یکی از هدف گذاری های هیات مدیره سازمان تقویت ارتباط با دانشگاه ها در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: حمایت از پایان نامه های کاربردی و پیگیری ایده های دریافتی از سوی اساتید و مجموعه دانشگاه و همچنین تعریف پروژه های خاص از جمله برنامه های سازمان در تعامل با دانشگاه قم است که امیدواریم همکاری هایی خوبی با امضا این تفاهمنامه صورت گیرد و عملیاتی شود.

مقومی گفت: در حوزه معماری اسلامی رهبر معظم انقلاب دغدغه هایی دارند که در این عرصه دانشگاهیان و تشکل هایی همانند نظام مهندسی ساختمان می بایست مطالبه گر باشند و معتقدیم اگر برخی از پروژه هایی که در شهر قم در حال اجرا است، اگر در زمان خود مورد نقد و بررسی قرار گیرند؛ کمتر دچار آسیب خواهند شد.

وی با بیان اینکه قم دبیرخانه اخلاق مهندسی در کشور است افزود: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و در سالهای قبل نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در قم برگزار شد که مورد توجه قرار گرفته بود و اخیرا نیز کتابی در این حوزه با مشارکت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و در حال چاپ است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تاکید کرد: بازنگری نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده به عنوان یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده است که در صورت محقق شدن این امر مشکلات زیادی دراین حوزه مرتفع خواهد شد که به نظر می رسد در این زمینه می توان کارهای پژوهشی مشترکی انجام گیرد.

وی همچنین بیان داشت: دانشگاه قم می تواند به عنوان یکی از مجریان آموزشی به منظور برگزاری دوره های ارتقاء پایه در کنار سایر مراکز آموزشی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم همکاری نماید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر دیرباز رییس دانشگاه قم نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم این تفاهمنامه سرآغاز مجددی برای ادامه همکاری های دوجانبه باشد و در این راستا ضرورت دارد کارگروهی تشکیل و مفاد این تفاهمنامه به منظور عملیاتی شدن دنبال شود.

وی بیان داشت: اساتید خوبی در دانشگاه قم مشغول به فعالیت هستند و از آنجا که حوزه علمیه نیز در این شهر مستقر بوده، ظرفیت و فرصت مناسبی است تا مسائل مربوط به حوزه های شهرسازی و معماری اسلامی دنبال شود.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه اساتید برجسته کشوری در رشته معماری در دانشگاه قم همکاری دارند افزود: امیدواریم با ظرفیت هایی که در نظام مهندسی ساختمان قم نیز وجود دارد شاهد برداشتن گام های موثری در این حوزه ها باشیم.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم مجموعه ای پویا و فعال و در عین حال خیرخواه و انقلابی است و امیدواریم نظارت بر عملکرد مهندسان با جدیت دنبال شود تا شاهد ارتفاء روزافزون کیفیت خدمات باشیم.

کد خبر 483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =