دسته بندی ها
پیوندها
ارتباط با سازمان
تلفن گویا: 32919284-6 - 025
نمابر: 32914982 - 025
سامانه پیامک: 3000722711
پست الکترونیکی: info@nezamqom.ir
بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

گزارش تصویری/

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

    بروز شده : 1 شهریور 1398    تعداد نظرات :0    دسته: آرشیو اخبار, واحد آموزش

تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  از روند احداث متروی قم بازدید و در جریان آخرین پیشرفت های این پروژه قرار گرفتند.

 

مسیر احداث متروی قم از جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق ۱۴ ایستگاه میسر می‌شود.


در حال حاضر فاز نخست خط یک مترو قم ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته  و هفت رام قطار برای مترو قم تصویب شده که این تعداد رام تا پنج سال پس از بهره‌برداری مترو قم کفایت می‌کند.


فاز نخست خط یک متروی قم بنا بود تا پایان سال گذشته به پایان برسد که علاوه بر مشکلات اقتصادی داخلی، مسائل تحریم نیز بر تأخیر این پروژه تأثیرگذار بود چرا که تجهیزاتی مانند پله‌برقی، گیت ورودی، واگن و تهویه ، وابسته به خارج از کشور بوده و پیش بینی ها از راه اندازی فاز نخست متروی قم در صوت تحصیص اعتبارات لازم در دهه فجر سال 99 حکایت دارد.

پروژه خط A قطار شهری قم، شمال غربی به جنوب شرقی می‌باشد و مطالعات زمین‌شناختی نیز در همین گستره انجام گرفته است.

 

موقعیت خط A متروی قم با حفظ دسترسی‌های محلی، از مسجد جمکران آغاز و در قلعه کامکار خاتمه می‌یابد.

 

لازم به ذکر است، دسترسی به قطار شهری برای مسافران درون شهری از طریق ۱۴ ایستگاه که به ترتیب از A۱ تا A۱۴ نامگذاری شده­اند پیش‌بینی شده است.

 

سکوهاي مسافرگيري در کلیه ایستگاه‌ها در طرفین خط ریلی قرار داشته و بدون قوس مي باشند. متوسط طول ایستگاه‌ها ۱۰۹ متر و فاصله مرکز به مرکز ایستگاه‌های متوالی بین ۶۶۰ تا ۱۹۸۰ متر يعني بطور متوسط ۱ کیلومتر می‌باشد.

این خط شامل توقفگاه ابتدایی در حوالی مسجد جمکران بوده و محل دپو آن در منطقه کامکار می‌باشد.دپوی خطدر انتهای مسیر، ۳۷ هکتار مساحت دارد و بعد از ایستگاه A۱۴ (کامکار) به سمت شمال شرق، با عبور از زیر بزرگراه قم– اراک در نظر گرفته شده است.

موقعیت قرارگیری محل دپو در این منطقه و فاصله 4.5 کیلومتری از ایستگاه گارمانوری خط راه‌آهن تهران-قم، امکان اتصال خط A متروی قم را به ایستگاه یاد شده میسر می‌گرداند.

ابتدای مسیر از توقفگاه ابتدایی (در تراز ۱۸- متر) شروع و با توجه به پلان طراحی شده از میدان بقیه‌ا...، ولیعصر، در امتداد خیابان دل‌آذر تا میدان پلیس ادامه می‌یابد و سپس با عبور از موقعیت خیابان میرزای قمی، محلة چهل‌اختران، تقاطع غیرهمسطح عمار یاسر به چهار راه بازار، پل علیخانی، میدان مطهری، خیابان هدف، میدان سعیدی با قوس‌هایی در طول خیابان امامزاده ابراهیم(ع). در ادامه بعد از عبور از تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن و عبور از مقابل صحن امامزاده ابراهیم(ع)، میدان معصومیه، میدان کشاورز ادامه می‌یابد و در انتها به محله قلعه کامکار رسیده و به پایان می‌رسد.

 

 

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

بازدید اعضای سازمان از پروژه متروی قم

 

نام:
ایمیل:
نظر شما:
کد امنیتی: تصویر كد امنیتی